כלים גרפיים חשובים למיתוג עסק חדש מהניילון
עסק חדש זה דבר מאוד מרגש אך דורש הרבה עבודה. חשוב ליצור שפה גרפית לעסק על מנת לבדל אותו משאר המתחרים ולבסס אותו כמותג ייחודי שאין כמותו בתחום. מיתוג לעסק יכול למנף אתכם בצורה משמעותית עם כלים גרפיים שיעזרו לו לגדול ולהפוך לשם דבר.
כלים גרפיים יעזרו לעסק גם בהמשך הדרך ואף ילוו אותו שנים רבות. שאלו את עצמכם: איך מזהים מותג? נכון, לפי השפה הגרפית שלו ובמיוחד לפי הלוגו כמו חברות רבות אותן אנו מכירים כיום (פייסבוק, מקדונלדס, קוקה קולה). כלים גרפיים נוספים כמו: אתר אינטרנט, כרטיס ביקור, חתימה למייל, נייר מכתבים ועוד יוכלו גם הם לסייע בעיקר כאשר מדובר על עסק חדש.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מיתוג לעסק חדש
בראש ובראשונה צריך לחשוב איך ניתן למתג את העסק בצורה הטובה ביותר וברמה גבוהה. לשם כך מומלץ להיעזר במעצב גרפי מקצועי או בחברת מיתוג. אנשי מקצוע יוכלו למנף את העסק וליצור לו את השפה הגרפית היעילה ביותר אשר תלך איתו שנים קדימה.
מיתוג עסקי אינו נעשה רק עם עסקים חדשים. אפשר גם לערוך שפה גרפית של עסק מסוים בעזרת "מיתוג מחדש", הכולל שינוי השפה או שדרוג שלה. לכן, מותגים הנראים מעט מיושנים, יקבלו מתיחת פנים חדשה וזוהרת ויוכלו אפילו להגיע לקהל יעד חדש ורענן.
חבילת מיתוג תכלול את כל מה שהעסק צריך ודורשת מחקר רב. היא כוללת מחקר שוק ופיצוח קהל היעד. מהם צרכי הלקוח? מה הוא רוצה להשיג? איך ניתן לבדל את הלקוח לעומת מתחריו? ובעזרת כל המידע שנאסף יתחיל ליצור המעצב הגרפי את הלוגו ואת כל שאר הכלים הגרפיים שיעזרו לקדם את העסק על פני מתחריו.
לוגו - האלמנט החשוב ביותר בעסק
עיצוב ללוגו הינו הדבר הראשון עליו צריך לחשוב בעת מיתוג לעסק. בכל מה שקשור לשפה הגרפית, הלוגו הוא האלמנט הגרפי המוביל שפותח דרך לשפה הגרפית בכללותה. לוגו הוא הדבר המזוהה ביותר עם העסק, ולכן יש לעצב לוגו בצורה שתשדר את מהות העסק והמסר שלו. זהו דבר קריטי בעסק חדש.
אפשר להגיד בפה מלא שעסק ללא לוגו הוא כמו אדם ללא תעודת זהות. אמנם יש עסקים קטנים שאינם מעוניינים בשפה גרפית ומצליחים בפני עצמם אבל אלו עסקים מאוד ספציפיים שאינם דורשים השקעה קבועה.
עסק שלוקח את עצמו ברצינות ורוצה למנף את עצמו, ירצה להתקדם באינטרנט ובפלטפורמות החברתיות. לשם כך הוא חייב ליצור לעצמו שפה גרפית משלו בצורת עיצוב לוגו ואלמנטים גרפיים נוספים.
עיצוב שפה גרפית לעסק חדש
בעת יצירת עיצוב לוגו, אפשר להתחיל בעיצוב השפה הגרפית כולה. ניתן להתחיל בפיצוח הקריאייטיב החל משם העסק ועד ללוגו, צבעים המזוהים עם המותג, וראות חזותית.
האלמנטים הבסיסיים ביותר בכל מיתוג לעסק הם כרטיס ביקור, ניירת משרדית, מעטפות, פליירים ועוד…. לאחר מכן אפשר גם להתקדם לאלמנטים גרפיים דיגיטליים כמו כרטיס ביקור דיגיטלי, תמונת פרופיל (ניתן להשתמש גם בלוגו), עיצוב חתימה למייל, עיצוב קאבר לפייסבוק וכל אלמנט גרפי נוסף שאתם חושבים שיסייע לקדם את העסק.
בהמשך ניתן גם להתמקד, בהתאם לקהל היעד, ב: ניוזלטר, ברושור, רולאפ, עיצוב דוכן ואף עיצוב חנות אינטרנטית בהתאם לצרכי העסק.
מיתוג לעסק הוא הדרך לקידום העסק ומיצובו בבניית קונספט מנצח. עיצוב לוגו הוא השלב הראשון במיתוג והוא זה שיסלול את הדרך לשפה והצלחת העסק גם בהמשך.